AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
The Eye Of Time / Ixixixixixixixixix
The Eye Of Time / Ixixixixixixixixix - Kraków, Warsztat
Rozpoczęcie: Środa 2017-03-29 20:00
Zakończenie: Środa 2017-03-29 22:00
Wstęp: 12 zł
Www: Zobacz
Autor: carpenterk
Kategoria: Koncert
Miejsce:Poland, Kraków, Warsztat (Zabłocie 9a/9b)
THE EYE OF TIME
[Electronic / Dark / Modern Classic / Ambient / Industrial / Post-rock]
Francja

Szczery soundtrack z życia przyozdobiony nadzieją, rezygnacją i śmiercią.
Mix sampli, wiolonczeli, elektroniki, zapętleń, dronów, pianina i nagrań terenowych.
----------------------------------------------------------------------------------------
www.denovali.com/theeyeoftime/
https://www.facebook.com/theeyeoftime/
http://theeyeoftime.bandcamp.com/
https://soundcloud.com/theeyeoftime
https://www.youtube.com/watch?v=2bpq2XBtdr0


THE EYE OF TIME jest politycznym, solowym projektem francuskiego muzyka Marca Euvrie. Niezależnie od klasycznego wykształcenia jakie posiada, jego artystyczna droga zawsze była silnie związana z francuską sceną DIY punk i hardcore (Karysun, Aussitôt Mort, Sugartown Cabaret). Współpraca z wieloma zespołami obudziła w nim potrzebę indywidualnej wypowiedzi.

Na tym gruncie, wiosną 2012 roku powstał projekt THE EYE OF TIME oraz płyta pod tym samym tytułem. Jest on próbą spojrzenia w przyszłość, która artyście jawi się w ciemnych barwach. Odrzucenie Natury jako środowiska do egzystencji, chaos medialny przybierają w muzyce Euvriego postać zniekształconych soundtracków, udziwnionych motywów zaczerpniętych z muzyki klasycznej, szumów, dronów, nieoczywistych loopów. Od tego czasu Marc wydaje swoje płyty w awangardowej wytwórni Denovali records, wspierającej projekty z pogranicza muzyki elektronicznej i eksperymentalnej.

Kolejnym etapem w rozwoju artystycznym Marca Euvriego był album "Acoustic", wydany w czerwcu 2014 r. Skupia się on na potrzebie przetrwania w najcięższych sytuacjach, instynkcie, który każe nam walczyć do końca. Artysta ograniczył się tu jedynie do fortepianu i wiolonczeli. Jak sam mówi, dla fanów Maxa Richtera, Philipa Glassa i Yanna Tiersena.

Wnikliwa, muzyczna analiza współczesnego społeczeństwa jest kontynuowana w albumie "ANTI" (2015). Składa się on z czterech odsłon mrocznej i jeszcze bardziej zdehumanizowanej przyszłości. Muzyka silnie nawiązuje do twórczości m.in. Godspeed You! Black Emperor, Third Eye Foundation, Portishead, Sigur Ros, Debussy czy Neurosis, ale i romantyków takich jak Chopin, Edward Grieg czy Sergiej Rachmaninow.

Nowa płyta- "MYTH I: A last dance for the things we love" (2016) wydana jako pierwsza część składającego się z trzech płyt konceptu MYTH (MYTH II - A need to survive, MYTH III - The final chapter), który będzie syntezą wszystkich jego dotychczasowych dokonań.
MIT to słowo o wielu znaczeniach jednak prowadzą one do podobnych wniosków. Trylogia MYTH opowiada o drodze, którą ludzkość przeszła przez wieki i o tym jak możemy opowiedzieć tę epicką historię. Możemy zdecydować się spojrzeć na jasną stronę lub w sposób bardziej dramatyczny. MYTH jest komentarzem do tragicznych wydarzeń naszych czasów, do tego co ludzie muszą teraz znosić by przetrwać, zarówno podróże "uchodźców" jak i opór przeciwko kapitalizmowi, który wzmaga się na całym świecie. MYTH jest również szczególnym sposobem by spojrzećna problemy z perspektywy historii. Kiedy mówimy z dawnych działaczach politycznych, rewolucjonistach, oporze przeciwko ustanowionemu porządkowi, możemy zadecydować o przekształceniu tego w MIT, w opowieść pełną bohaterów. Ale przeszłość jest teraźniejszością. A nasza teraźniejszość będzie znowu przeszłością. To do nas należy podjęcie działania by uniknąć nieuchronnego końca.

Marc Euvrie nagrał "MYTH I: A last dance for the things we love" samodzielnie od początku do końca. Będąc z daleka od domu, zajmując się rodzinnymi sprawami, jego muzyka służyła mu jako głęboka introspekcja o sobie i świecie. Introspekcja rozpoczęta od minimalistycznych momentów, gdzie fortepian i wiolonczela piszą historię samotności i spokoju. Jednocześnie rozwijająca się dramaturgia, napędzana przed dudniące uderzenia, towarzysząca ponurym melodiom, a także pełnym nadziei po to by być świadomym, że irracjonalność rodzi w nas mity i z kolei te mity wpływają mocno na naszą egzystencję.

Okładki płyt trylogii MYTH zdobią prace tureckiego fotografa Emin Özmen, laureata nagrody World Press Photo. Skupia się głównie na sytuacji w Kurdystanie, Syrii, Turcji oraz "uchodźców". Był publikowany m.in. przez magazyn Time, The New York Times, BBC, Guardian i in.

"Staram się zabrać słuchacza do piekła, najgłębiej jak to tylko możliwe. Tam nie ma wyboru, pozostaje odbić się od dna i skoczyć w kierunku światła".

----------------------------------------------------------------------------------------

IXIXIXIXIXIXIXIXIX
[Depresyjny Ambient / Industrial / Soundtrack / Folk / Dsbm]
PL

Jednoosobowy projekt funkcjonujący w obecnej formie od 2014r.
Emocjonalny ściek czerpiący z estetyki rytualnego folku i przytłaczających sonicznych pejzaży.
Przy użyciu gestów, kontrolerów, syntezy, cytry i zdartego gardła, oscylując na krawędzi dystorsji zanurza się w zamrożonym pogłosie.

https://www.facebook.com/IXIXIXIXIXIXIXIXIX/
https://www.youtube.com/c/IX999
https://soundcloud.com/ixixixixixixixixix
https://ixixixixixixixixix.bandcamp.com/
https://open.spotify.com/artist/7fA2ddYd7Fsj2WQvBP58F1
http://www.last.fm/pl/music/IXIXIXIXIXIXIXIXIX

----------------------------------------------------------------------------------------
Wejście - 12 zł