AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
Deep Underground No.3 - Tomasz Beksiński - Pamiętamy!
Ostatnie tematy na forum:

! WYDARZENIE PATRONOWANE !

Deep Underground No.3 - Tomasz Beksiński - Pamiętamy! - Częstochowa, Klubokawiarnia Ironia
Rozpoczęcie: Środa 2013-12-25 20:00
Zakończenie: Czwartek 2013-12-26 04:00
Wstęp: 5 zł
Www: Zobacz
Autor: Ankara
Kategoria: Impreza
Klubokawiarnia IroniaKlubokawiarnia Ironia

Polska
Częstochowa
Stary Rynek 19
Kolejna Impreza z cyklu Deep Underground, tym razem poświęcona pamięci Tomasza Beksińskiego, odbywająca się w 14-stą rocznicę jego śmierci.

Usłyszymy fragmenty audycji Tomasza Beksińskiego oraz prezentowaną w nich muzykę, m.in. Marillion, The Cure, Deine Lakaien, Genesis, Ultravox, Closterkeller, Joy Division, Pink Floyd, Porcupine Tree, Peter Hammill, Depeche Mode, Ultravox, Siouxsie & The Banshees, King Crimson, The Doors, Lacrimosa, The Sisters Of Mercy, Fields Of The Nephilim … i inni…

Gościnnie set progresywny zagra Shorty!

25.12.2013 r. środa 1-szy dzień świąt
godz. 20:00 - 04:00?
Klubokawiarnia Ironia
Stary Rynek 19
Częstochowa

wstęp 5 zł

Tomasz "Nosferatu" Beksiński (ur. 26 listopada 1958 w Sanoku, zm. 24 grudnia 1999 w Warszawie) – syn malarza Zdzisława Beksińskiego, dziennikarz muzyczny, prezenter radiowy, tłumacz języka angielskiego. Był jedną z tych osób, które ukształtowały muzyczną świadomość naszego pokolenia. Jego audycje (Romantycy muzyki rockowej, Wieczór płytowy, Muzyczna Trójka pod Księżycem) w II i III programie PR pozwoliły większości z nas poznać w całości dyskografie wielu zespołów, stały się szkołą rocka w najlepszym wydaniu. To właśnie u Niego po raz pierwszy usłyszeliśmy Lacrimosę, XIII Stulecie, czy Abraxas. I w końcu Tomasz Beksiński stał się podporą wielu polskich zespołów gotycko-progresywnych, wspierając je i promując. Erudycja i perfekcjonizm Tomasza, umiejętność wczucia się w intencje artystów, muzyka, jaką cenił i prezentował, oraz oryginalne oniryczne komentarze zjednywały radiowej Trójce rzesze słuchaczy. Miłośnik sztuki, sceptyczny obserwator rzeczywistości, od innych oczekiwał taktu i wrażliwości. Radio darzył bezinteresowną miłością. Utrzymywał się z telewizji, gdzie do historii przejdą Jego niezrównane przekłady m.in. dialogów "Latającego cyrku Monty Pythona", filmów z Jamesem Bondem i - "The Wall" Pink Floyd. Pisał felietony oraz recenzje do czasopisma "Tylko Rock" oraz "Magazynu muzycznego". Od 1998 roku miał w "Tylko Rocku" stałą rubryką pod tytułem "Opowieści z Krypty" gdzie drukowano jego felietony. Ogółem napisał ich 18. Pisał również felietony i reportaże filmowe do czasopisma "Machina". Nie zgrywał wielkiego artysty czy konesera. Nigdy nie powoływał się na autorytet swego słynnego ojca. Mógł odnieść w mediach wielki sukces, ale wolał robić to, do czego miał autentyczne przekonanie.Beksińskiego irytowała dzisiejsza płaska i prymitywna kultura masowa. Nie potrafił sobie znaleźć miejsca w świecie opanowanym przez pseudoartystyczną komercję. Nie chciał uczestniczyć w wyścigu szczurów, w którym nagrodą jest sława i niepoliczalne konto w banku. Przez całe życie tropił przejawy głupoty, paranoi i zakłamania, by idealistycznie z nimi walczyć w radiu i w gazecie. (źródło zebrane - nosferatu.art.pl)