AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
HATI - 'zero coma zero plus' (DELUXE)
Galerie:

Archiwum:

Specjalna edycja: HATI - 'zero coma zero plus' (DELUXE) już w przedsprzedaży. Wydanie towarzyszy reedycji jednego z pierwszych albumów HATI, które wcześniej opublikowane zostało przez Nefryt jedynie na CDr. Zoharum przygotowało z tej okazji nielada gratkę kolekcjonerską, drewniany boks zawierający:
- CD "zero coma zero | recycled magick emissions":
- dwie kasety: "zero coma zero +", "music for metal idiophones / genius loci",
- CD-r "works for scrap metal",
- CD-r "02/03/07 Teatr Groteska"
oraz:
- pocztówki, naklejkę i przypinkę.
Jest to podsumowanie wczesnego okresu dzialalności HATI (2003-2006). Wydawnictwo ścisle limitowane do 65 kopii. Oferta dostępna wyłącznie za pośrednictwem sklepu www.alchembria.pl
Dostępna w przedsprzedaży jest również standardowa wersja CD:
HATI - 'zero coma zero | recycled magic emissions'

Pierwotnie opublikowana przez Nefryt na nośniku CD-r w limitowanym do 250 szt. nakładzie płyta teraz ukazuje się ponownie w nowej szacie graficznej, zremasterowanej wersji i uzupełniona o nagrania z mini CD-r "recycled magick emissions". Pomimo upływu czasu zgromadzony tu materiał wciąż przesiąknięty jest niezwykłą energią akustycznych brzmień. Budując własne konstrukcje i wykorzystując w intrygujący sposób egzotyczne instrumentarium muzycy HATI stworzyli w postaci "zero coma zero" swoiste studium na umieranie, śmierć i odrodzenie - oprócz archaicznych instrumentów etnicznych zostały tu wykorzystane przedmioty znalezione na złomowisku lub śmietniku.
Pojawienie się obu wydawnictw (jak i singla dla Drone records) na rynku stały się przełomowym wydarzeniem w historii HATI.
Album ‘zero coma zero’silnie ugruntował pozycję zespołu na scenie muzycznej.
O wyjątkowości i randze tej płyty świadczą liczne, entuzjastyczne recenzje z tego okresu:

"Trzymając się z dala od wszelakich mód i trendów, na własną rękę docierają do fundamentalnych doświadczeń dźwiękowych i grają muzykę o sile katharsis".
Rafał Księżyk (Antena Krzyku, 2/2004)

"Hati to genialna w swej prostocie próba wkomponowania archaicznych rytuałów w aurę współczesnego minimalizmu. (…) Iwański i Wojtaś to świadomi i doświadczeni gracze; sięgają po tradycyjne perkusjonalia, uzupełniają ten zestaw kamieniami, rogami, tłuczonym szkłem... i układają z nich boleśnie wręcz monotonne konstrukcje. Duch pogańskich obrzędów unosi się nad nimi z całą pewnością, ale przecież muzycy nie mniej czerpią z doświadczeń współczesnego minimalizmu, brzęczącej szorstkości industrialu, czy wreszcie perkusyjnej muzyki improwizowanej…"
Wojtek Wysocki (Aktivist, 4/ 2005)

"…Muzyka HATI udanie łączy pierwotną skłonność człowieka do zagospodarowania ciszy dźwiękiem uzyskanym z byle jakiego przedmiotu, ze współczesnym doświadczeniem twórczym mającym do tego samego celu specjalnie wykonane przedmioty, czyli instrumenty. Otrzymujemy opowiadanie, które bardzo prostym językiem opowiada wcale nieproste opowiadania i nie jest zarazem intelektualnym bełkotem lub pustym poszukiwaniem niczego. To intrygujące i spójne oraz przez cały czas poważne opowiadanie omijające obszary żartu, humoru i swawolnego zatracenia."
Henryk Palczewski (Informator Ars 2 # 41)
Autor: morrigan
Tłumacz: morrigan
Źródło: @ / 2013-08-01 / Aktualności


Najnowsze komentarze: