AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
Crippled Black Phoenix
Dyskografia:

Zobacz zdjęcia:

Podobni wykonawcy:

Crippled Black Phoenix
Crippled Black Phoenix

Crippled Black Phoenix
Crippled Black Phoenix

Kraj:
Wielka Brytania / United Kingdom

Data powstania:
2004

Gatunek muzyczny:
post-rock

WWW:
http://www.crippledblackphoenix.com
http://www.myspace.com/crippledblackphoenix

Skład zespołu:

Justin Greaves
Daniel Änghede
Mark Furnevall
Daisy Chapman
Ben Wilsker
Niall Hone
Jonas Stålhammar
Belinda Kordi

Byli członkowie:
Joe Volk
Charlotte Nichols
Karl Demata
Chris Heilmann
Merijn Royaards

 

Biografia:

Zrodzony z nawałnicy jazgoczących kotów, Crippled Black Phoenix dostarcza pokręconego, niemal filmowego doznania, niczym rękodzieło rzemieślniczej grupy muzycznych outsiderów, oddające głębię i ciężar majestatycznych kawałków o miłości, stracie, nieszczęściu i odkupieniu.

W 2004 roku, ówczesny perkusista Electric Wizard, Justin Greaves (grający również w Iron Monkey, Teeth of Lions Rule the Divine) rozpoczął nagrywanie utworów i pejzaży które miał w swojej głowie już od kilku lat, używając do tego prymitywnych technik produkcji. Zachęcony przez dobrego znajomego (basistę Mogwai) Dominic’a Aitchison’a zamienił te pomysły w podwaliny Crippled Black Phoenix. Do składu formacji dołączyli, między innymi członkowie Panthiest, Andy Semmens i Kostas Panagiotou, Nial McGaughey z 3D House of Beef i -(16)- wraz z solowym folkowym twórcą piosenek Joe Volk’iem, który również przewodzi krytycznie przyjętej heavy rockowej grupie Gonga, artyści ci postanowili połączyć swoje siły, różnorodne wpływy i umiejętności aby dopełnić całości.

W 2006 roku, podczas najgorętszego lata zespół nagrał swój debiutancki album w Bristolu i podpisał kontrakt z wytwórnią Invada Records (której szefem był Geoff Barrow z Portishead). Podczas nagraniowej sesji starzy przyjaciele stanęli w szeregu aby w pełni zrealizować wizje które nawiedzały Greaves’a w ostatnich latach.
Korzystając z mieszanki nowoczesnego wzmocnienia dźwięku i wyposażenia ery wiktoriańskiej, formacja wyprodukowała urzekające, powoli spalające brzmienie, które w tym samym momencie jest jednocześnie archaiczne i nowe.