AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
Einstürzende Neubauten
Dyskografia:

Zobacz zdjęcia:

Einstürzende Neubauten
Logo Einstürzende Neubauten

Einstürzende Neubauten
Einstürzende Neubauten

Kraj:
Niemcy / Germany

Data powstania:
1980-04-01

Gatunek muzyczny:
industrial

WWW:
https://neubauten.org/
https://www.facebook.com/EinstuerzendeNeubauten

Skład zespołu:

Blixa Bargeld
Alexander Hacke
N.U. Unruh
Rudolf Moser
Jochen Arbeit 


Biografia:

01 kwietnia 1980 Blixa Bargeld, N.U. Unruh i FM Einheit założyli Einstürzende Neubauten, a następnie rozpoczęli wojnę z wszelkimi konwencjonalnymi nawykami słuchania muzyki, wydając swój debiut “Kollaps” w listopadzie 1981. Niezwykle intensywny hałas, rytmiczny i rytualny anty-pop jest oferowany jako antidotum dla przerażonych, sparaliżowanych i uśpionych przez media mas. Stworzony z szerokiego wachlarza starannie połączonych instrumentów, na które składają się głównie części zabrane z placu budowy, złomowisko i zestaw zrób to sobie sam elementów, wykonanych ze stalowych części, beczek, wierteł, młotków, pił i nienastrojonych elektrycznych gitar. Dźwiękowy potwór zbudzony do życia jest ukoronowany przez mrożące krew w żyłach krzyki Bargeld’a i gorączkowe teksty, impregnowany przez wizje końca świata, które skupiły się na ruinie i zniszczeniu, chorobie, upadku i śmierci. Właśnie ta nonkonformistyczna mikstura jest kamieniem węgielnym dla zupełnie nowego sposobu rozumienia muzyki, który ma wpływ na takich artystów jak: Depeche Mode, Nine Inch Nails, Marilyn Manson i Rammstein.

W następnych latach, grono muzycznych ekspertów, powiększone o Alexandra Hacke i Marka Chung’a, kontynuuje rozwój swojego pionierskiego brzmienia na polu eksperymentów z wysoce wystylizowanymi albumami “Zeichnungen des Patienten O.T.” (1983), “1/2 Mensch” (1985), “Fünf auf der nach oben offenen Richterskala” (1987) i “Haus der Lüge” (1989), które również stały się kamieniami milowymi sceny industrialnej. Einstürzende Neubauten  szybko zdobywają międzynarodowe uznanie jako zespół reprezentujący współczesną kulturę pop.

Einstürzende Neubauten  zaczynają nowy rozdział dla kreatywnych czynności w odkrywaniu dźwięku wraz z “Tabula Rasa” (1993), “Ende Neu” (1996), “Silence Is Sexy” (2000) i “Perpetuum Mobile” (2004). Na tych płytach, kontrasty pomiędzy głośnym a spokojnym, hałasem a harmonią są przesunięte do samych granic pasm częstotliwości. Podtrzymywane przez zwodniczą ciszę i delikatność, w takich utworach jak “Die Interimsliebenden,” “Stella Maris” czy “Die Befindlichkeit des Landes,” ideologiczny przywódca Blixa Bargeld objawia się u szczytu swoich lirycznych możliwości: tajemny, uderzający po zakamarkach i krawędziach, w momencie zadumy.
W 2002, Einstürzende Neubauten założyli swoją oficjalną stronę internetową www.neubauten.org w epicentrum muzycznej aktywności – w nieznanym dotąd formacie. Cała produkcja albumów jest finansowana w trzech etapach poprzez subskrypcję według modelu opartego na tak zwanych “Supporters.”
W nawiązaniu do udanej trasy koncertowej jaka ma miejsce w Wielkiej Brytanii, podczas intensywnej światowej trasy z albumem “Alles wieder offen” (2007) a następnie “The Jewels” (2008), dojrzałe gwiazdy awangardy pokazują się w niedoścignionym dotąd świetle, ze względu na swoją intymność i kruchość.

Grupa którą tworzy Blixa Bargeld, Alexander Hacke, N.U. Unruh, Rudolf Moser i Jochen Arbeit wciąż pokonuje granice w poszukiwaniu nieznanego brzmienia, tym razem na wydanym w 2014 krążku “Lament”.