Diamanda Galás - In Concert
Czytano: 853 razy
99%
Diamanda Galás "In Concert" to intensywna, pełna emocji podróż. Używając jedynie fortepianu i swojego niezwykłego głosu, Galás zdziera warstwy czasu, tradycji i konwencji stylistycznych, aby odsłonić surowe ludzkie emocje w sercu każdej piosenki. Album eksploruje szeroką gamę gatunków, w tym rembetika, soul, ranchera, country i free jazz, podkreślając ich ukryte powiązania. Utwory takie jak "O Prósfigas", "La Llorona", "Let My People Go" i "Ánoixe Pétra" skupiają się na motywach opuszczenia i odporności, podczas gdy inne zagłębiają się w złożoność miłości. Nagrany w Thalia Hall w Chicago i Neptune Theatre w Seattle w 2017 roku album czerpie głęboko z jej greckiego dziedzictwa z Maniati, bliskowschodniego grecko-egipskiego dziedzictwa oraz jej doświadczeń z pobliża granicy San Diego z Meksykiem. Centralnym elementem jej występów są utwory o starożytnych korzeniach, zwłaszcza amané, anatolijska grecka improwizacja wokalna wyrażająca pierwotny smutek i stratę. Ten ponadczasowy duch jest kluczowy dla pełnych mocy i sugestywnych występów Galás.
Wyjątkowy wokal Diamandy oraz dramatyzm i zakres, jaki eksploruje, to niewątpliwie arcydzieła. Kiedy słuchasz jej głosu, masz wrażenie, że wszystko w tobie pęka, płacze, szlocha i krzyczy – podobnie jak jej wokal, który balansuje na granicy śpiewu, szeptu, krzyku i balansowania wysokich i niskich rejestrów. To teatr wokalny, obok którego nie można przejść obojętnie. "A Soul That's Been Abused" przekazywany jest z tak skrajnymi namiętnościami, że jest to emocjonalny cios, po którym trudno się otrząsnąć. Każdy utwór, nasycony uczuciami, pozostawia głęboki ślad.
Już sam ten niezwykły głos i fortepian – środki pozornie minimalne – dają porażający efekt. Aranżacja ta wydobywa całe bogactwo wokalne i niezwykłą moc teatralną artystki, wywołując dreszcze jeszcze długo po zakończeniu słuchania. Bardka, performerka, malarka dźwiękowa, Diamanda swoim głosem tworzy niesamowite pejzaże dźwiękowe, wywołując niezliczoną ilość skojarzeń, uczuć, wspomnień i wrażeń płynących z głębi serca.
Pod jej rękami fortepian łka i krzyczy, wspinając się i opadając, tworząc idealne tło dla wokali, które w podobny sposób budują niezwykły teatr dźwiękowy dla naszych uszu i wrażliwości.
Zapierający dech w piersiach.
Data wydania 14.06.2024
https://diamandagalas.bandcamp.com/album/diamanda-gal-s-in-concert
Tracklista:
1. O Prosfigas (Live)
2. A Soul That's Been Abused (Live)
3. La Llorona (Live)
4. She (Live)
5. Let My People Go (Live)
6. Pardon Me, I've Got Someone To Kill (Live)
7. Anoixe Petra (Live)
Wyjątkowy wokal Diamandy oraz dramatyzm i zakres, jaki eksploruje, to niewątpliwie arcydzieła. Kiedy słuchasz jej głosu, masz wrażenie, że wszystko w tobie pęka, płacze, szlocha i krzyczy – podobnie jak jej wokal, który balansuje na granicy śpiewu, szeptu, krzyku i balansowania wysokich i niskich rejestrów. To teatr wokalny, obok którego nie można przejść obojętnie. "A Soul That's Been Abused" przekazywany jest z tak skrajnymi namiętnościami, że jest to emocjonalny cios, po którym trudno się otrząsnąć. Każdy utwór, nasycony uczuciami, pozostawia głęboki ślad.
Już sam ten niezwykły głos i fortepian – środki pozornie minimalne – dają porażający efekt. Aranżacja ta wydobywa całe bogactwo wokalne i niezwykłą moc teatralną artystki, wywołując dreszcze jeszcze długo po zakończeniu słuchania. Bardka, performerka, malarka dźwiękowa, Diamanda swoim głosem tworzy niesamowite pejzaże dźwiękowe, wywołując niezliczoną ilość skojarzeń, uczuć, wspomnień i wrażeń płynących z głębi serca.
Pod jej rękami fortepian łka i krzyczy, wspinając się i opadając, tworząc idealne tło dla wokali, które w podobny sposób budują niezwykły teatr dźwiękowy dla naszych uszu i wrażliwości.
Zapierający dech w piersiach.
Data wydania 14.06.2024
https://diamandagalas.bandcamp.com/album/diamanda-gal-s-in-concert
Tracklista:
1. O Prosfigas (Live)
2. A Soul That's Been Abused (Live)
3. La Llorona (Live)
4. She (Live)
5. Let My People Go (Live)
6. Pardon Me, I've Got Someone To Kill (Live)
7. Anoixe Petra (Live)