Asgaard
Dyskografia:
Zobacz zdjęcia:
Podobni wykonawcy:
- 2012 - Stairs to Nowhere CD
- 2004 - EyeMDX-tasy CD
- 2003 - Lux In Tenebris DVD
- 2002 - XIII Voltum Lunae CD
- 2001 - Ex Oriente Lux CD
- 2000 - Ad Sidera, Ad Infinitum CD
- 1998 - When the Twilight Set in Again CD
Zobacz zdjęcia:
- Castle Party 2013 - 2013-07-17 (Festiwale)
Podobni wykonawcy:
Kraj:
Polska / Poland
Data powstania:
1994
Gatunek muzyczny:
Gothic Metal
WWW:
http://www.asgaard.pl/
https://www.facebook.com/AsgaardOfficial
Flumen – syntezatory/ orkiestracje / fx/ programowanie perkusji
Quazarre – wokal
Po licznych zmianach personalnych, w 1997 roku grupa nagrywa kolejne demo, które zwraca uwagę wytwórni Mystic Production, czego efektem była propozycja wydania w tym samym roku debiutanckiego albumu „When The Twilight Set In Again”. Płyta, utrzymana w konwencji sentymentalnego doom-gothic metalu z elementami muzyki folkowej, zaprezentowana została w prasie muzycznej, audycjach radiowych, stacjach telewizyjnych (Atomic i Polsat), jak również na wielu koncertach, w tym także podczas krótkiej trasy zespołu obok Behemoth i Limbonic Art.
W 1999 roku skład zespołu zasila nowy wokalista Przemysław ‘Quazarre’ Olbryt. Wkrótce grupa wchodzi do studia celem zarejestrowania drugiego, o wiele bardziej złożonego i dojrzałego albumu „Ad Sidera, Ad Infinitum”, wydanego rok później nakładem Mystic Production. Nowocześnie zaaranżowany, pełen ciekawych rozwiązań, kontrastów i niekonwencjonalnych zmian tempa, kipiący melodią, znakomity w warstwie wokalnej i wreszcie okraszony niesamowitą, teatralną atmosferą, album ten okazał się jedną z najciekawszych propozycji muzycznych, jakie pojawiły się na polskiej scenie w 2000 roku. Płyta promowana była na koncertach w towarzystwie m.in. Elysium, Cold Passion, Ruination oraz Driller Killer.
W 2001 roku Asgaard decyduje się na współpracę z Metal Mind Productions. Grupa zaszywa się w murach Hendrix Studio celem nagrania pierwszego dla MMP, a trzeciego w swoim dorobku albumu „Ex Oriente Lux”. Nad produkcją płyty po raz kolejny czuwał Arek Malczewski, zaś jej muzyczna zawartość okazała się jeszcze dojrzalsza, bardziej zróżnicowana rytmicznie i stylistycznie, z bardzo specyficznym charakterem nadanym przez niepowtarzalny głos ‘Quazarre’ . Album został bardzo ciepło przyjęty w krajowej i zagranicznej prasie muzycznej. Tuż po jego premierze Asgaard bierze udział w krótkiej trasie koncertowej wraz z Artrosis.
Swoim kolejnym, wydanym w 2002 roku, albumem „XIII Voltum Lunae” zespół udowodnił, iż potrafi nie tylko umiejętnie łączyć brzmienie symfoniczne z typowo metalową ekspresją, ale również wykształcić wyjątkowo niepokojący, mroczny nastrój, wywołujący wrażenie, jakby muzyka pochodziła z innych światów… Płyta obiła się szerokim echem poza granicami Polski (kilkadziesiąt wywiadów i recenzji dla obcojęzycznych magazynów i webzinów) będąc w katalogach kilkunastu poważnych zagranicznych wytwórni.
W październiku 2002 roku zespół wystąpił przed Enslaved, Rotting Christ i Dark Tranquillity. Koncert zostaje zarejestrowany i wydany w 2003 roku na pierwszym w dyskografii zespołu DVD „Lux in Tenebris”. Tego samego roku wytwórnia wypuszcza na rynek re-edycję „Ad sidera, Ad infinitum”.
W międzyczasie zespół gra kolejne koncerty, m.in. z Katatonia.
W 2004 roku, ponownie za sprawą MMP, na rynku ukazuje się „EyeMDX-tasy”, piąty już album w dorobku Asgaard, będący kompletnie nowatorskim, odważnym krokiem w erę metalu XXI wieku, przesuwającym granice gatunku jeszcze dalej niż poprzednie wydawnictwa zespołu. Płyta, obok tak charakterystycznych elementów dla twórczości Asgaard, jak symfoniczność i teatralność, nasycona została mnóstwem niekonwencjonalnych rozwiązań aranżacyjnych, przepięknych, podniosłych orkiestracji i ogromnym zróżnicowaniem struktur muzycznych. Novum w jej przypadku okazało się jednak nie tylko użycie skal pentatonicznych, loopów perkusyjnych czy akordów alterowanych, w efekcie powstała bowiem najcięższa, najbardziej brutalna pozycja w dyskografii zespołu.
Tuż po nagraniach „EyeMDX-tasy” Asgaard nakręca pierwszy w swojej historii teledysk do utworu „Mystery Of Tzar’s Visionaire Act II”, po czym występuje na festiwalu Metalmania obok Soulfly, Moonspell, Tiamat, Enslaved, Krisiun, Morbid Angel i wielu innych. Kilka miesięcy później, wspierany przez Hermh i Luna Ad Noctum, Asgaard wyrusza w trasę „Black Diamonds Tour”.
Z przyczyn obiektywnych po zakończeniu trasy grupa postanawia tymczasowo zawiesić działalność. Przerwa okazuje się być jednak znacznie dłuższa, niż pierwotnie zakładano. Po kilku latach, mimo pełnego zaangażowania Quazarre w jego własny, aktywny koncertowo zespół Devilish Impressions, a potem także w Crionics, Asgaard decyduje się na rozpoczęcie prac nad przed-produkcją następcy „EyeMDX-tasy”. Trwający kilkanaście miesięcy proces komponowania nowych utworów i później ich rejestracji przerodził się w coś, co dziś znane jest jako „Stairs to nowhere”, szósty album Asgaard, z którym zespół powraca po przeszło 8-letniej nieobecności na scenie.
„Stairs to nowhere” po raz kolejny wykracza daleko poza ramy gatunku. Inkorporując do nowych kompozycji sporo elementów zaczerpniętych z muzyki rockowej, trip hop’owej, a nawet jazzowej, zespół definiuje swoją nową propozycję jako Transgressive Post-Metal, adresowaną do fanów Arcturus, Opeth, Ulver, Sirrah a nawet Porcupine Tree. „Stairs to nowhere” to tryumfalny powrót metalowej awangardy…
Polska / Poland
Data powstania:
1994
Gatunek muzyczny:
Gothic Metal
WWW:
http://www.asgaard.pl/
https://www.facebook.com/AsgaardOfficial
Skład zespołu:
Hetzer – prowadzenie/ rytm / akustyczna gitara / gitara basowaFlumen – syntezatory/ orkiestracje / fx/ programowanie perkusji
Quazarre – wokal
Biografia:
Zespół powstał w 1994 roku. Rok później wydaje pierwsze demo „Excellent Darkness Art”. Utrzymane w klimatach doom / dark metal spodobało się zarówno podziemnej jak i oficjalnej prasie muzycznej.Po licznych zmianach personalnych, w 1997 roku grupa nagrywa kolejne demo, które zwraca uwagę wytwórni Mystic Production, czego efektem była propozycja wydania w tym samym roku debiutanckiego albumu „When The Twilight Set In Again”. Płyta, utrzymana w konwencji sentymentalnego doom-gothic metalu z elementami muzyki folkowej, zaprezentowana została w prasie muzycznej, audycjach radiowych, stacjach telewizyjnych (Atomic i Polsat), jak również na wielu koncertach, w tym także podczas krótkiej trasy zespołu obok Behemoth i Limbonic Art.
W 1999 roku skład zespołu zasila nowy wokalista Przemysław ‘Quazarre’ Olbryt. Wkrótce grupa wchodzi do studia celem zarejestrowania drugiego, o wiele bardziej złożonego i dojrzałego albumu „Ad Sidera, Ad Infinitum”, wydanego rok później nakładem Mystic Production. Nowocześnie zaaranżowany, pełen ciekawych rozwiązań, kontrastów i niekonwencjonalnych zmian tempa, kipiący melodią, znakomity w warstwie wokalnej i wreszcie okraszony niesamowitą, teatralną atmosferą, album ten okazał się jedną z najciekawszych propozycji muzycznych, jakie pojawiły się na polskiej scenie w 2000 roku. Płyta promowana była na koncertach w towarzystwie m.in. Elysium, Cold Passion, Ruination oraz Driller Killer.
W 2001 roku Asgaard decyduje się na współpracę z Metal Mind Productions. Grupa zaszywa się w murach Hendrix Studio celem nagrania pierwszego dla MMP, a trzeciego w swoim dorobku albumu „Ex Oriente Lux”. Nad produkcją płyty po raz kolejny czuwał Arek Malczewski, zaś jej muzyczna zawartość okazała się jeszcze dojrzalsza, bardziej zróżnicowana rytmicznie i stylistycznie, z bardzo specyficznym charakterem nadanym przez niepowtarzalny głos ‘Quazarre’ . Album został bardzo ciepło przyjęty w krajowej i zagranicznej prasie muzycznej. Tuż po jego premierze Asgaard bierze udział w krótkiej trasie koncertowej wraz z Artrosis.
Swoim kolejnym, wydanym w 2002 roku, albumem „XIII Voltum Lunae” zespół udowodnił, iż potrafi nie tylko umiejętnie łączyć brzmienie symfoniczne z typowo metalową ekspresją, ale również wykształcić wyjątkowo niepokojący, mroczny nastrój, wywołujący wrażenie, jakby muzyka pochodziła z innych światów… Płyta obiła się szerokim echem poza granicami Polski (kilkadziesiąt wywiadów i recenzji dla obcojęzycznych magazynów i webzinów) będąc w katalogach kilkunastu poważnych zagranicznych wytwórni.
W październiku 2002 roku zespół wystąpił przed Enslaved, Rotting Christ i Dark Tranquillity. Koncert zostaje zarejestrowany i wydany w 2003 roku na pierwszym w dyskografii zespołu DVD „Lux in Tenebris”. Tego samego roku wytwórnia wypuszcza na rynek re-edycję „Ad sidera, Ad infinitum”.
W międzyczasie zespół gra kolejne koncerty, m.in. z Katatonia.
W 2004 roku, ponownie za sprawą MMP, na rynku ukazuje się „EyeMDX-tasy”, piąty już album w dorobku Asgaard, będący kompletnie nowatorskim, odważnym krokiem w erę metalu XXI wieku, przesuwającym granice gatunku jeszcze dalej niż poprzednie wydawnictwa zespołu. Płyta, obok tak charakterystycznych elementów dla twórczości Asgaard, jak symfoniczność i teatralność, nasycona została mnóstwem niekonwencjonalnych rozwiązań aranżacyjnych, przepięknych, podniosłych orkiestracji i ogromnym zróżnicowaniem struktur muzycznych. Novum w jej przypadku okazało się jednak nie tylko użycie skal pentatonicznych, loopów perkusyjnych czy akordów alterowanych, w efekcie powstała bowiem najcięższa, najbardziej brutalna pozycja w dyskografii zespołu.
Tuż po nagraniach „EyeMDX-tasy” Asgaard nakręca pierwszy w swojej historii teledysk do utworu „Mystery Of Tzar’s Visionaire Act II”, po czym występuje na festiwalu Metalmania obok Soulfly, Moonspell, Tiamat, Enslaved, Krisiun, Morbid Angel i wielu innych. Kilka miesięcy później, wspierany przez Hermh i Luna Ad Noctum, Asgaard wyrusza w trasę „Black Diamonds Tour”.
Z przyczyn obiektywnych po zakończeniu trasy grupa postanawia tymczasowo zawiesić działalność. Przerwa okazuje się być jednak znacznie dłuższa, niż pierwotnie zakładano. Po kilku latach, mimo pełnego zaangażowania Quazarre w jego własny, aktywny koncertowo zespół Devilish Impressions, a potem także w Crionics, Asgaard decyduje się na rozpoczęcie prac nad przed-produkcją następcy „EyeMDX-tasy”. Trwający kilkanaście miesięcy proces komponowania nowych utworów i później ich rejestracji przerodził się w coś, co dziś znane jest jako „Stairs to nowhere”, szósty album Asgaard, z którym zespół powraca po przeszło 8-letniej nieobecności na scenie.
„Stairs to nowhere” po raz kolejny wykracza daleko poza ramy gatunku. Inkorporując do nowych kompozycji sporo elementów zaczerpniętych z muzyki rockowej, trip hop’owej, a nawet jazzowej, zespół definiuje swoją nową propozycję jako Transgressive Post-Metal, adresowaną do fanów Arcturus, Opeth, Ulver, Sirrah a nawet Porcupine Tree. „Stairs to nowhere” to tryumfalny powrót metalowej awangardy…