Atrium Carceri
Dyskografia:
Podobni wykonawcy:
- 2017 - & Cities Last Broadcast - Black Corner Den CD
- 2017 - & Apocryphos, Kammarheit - Echo CD
- 2016 - Archives I-II CD
- 2015 - & Apocryphos, Kammarheit - Onyx CD
- 2015 - Metropolis CD
- 2015 - The Old City CD
- 2013 - The Untold CD
- 2012 - & Eldar - Sacrosanct CD
- 2012 - Void CD
- 2012 - Reliquiae CD
- 2009 - Phrenitis CD
- 2008 - Souyuan CD
- 2007 - Ptahil CD
- 2005 - Kapnobatai CD
- 2004 - Seishinbyouin CD
- 2003 - Cellblock CD
Podobni wykonawcy:
- Ah Cama-Sotz
- Antikatechon
- Apocryphos
- Arcana
- Bad Sector
- In The Nursery
- Kammarheit
- Lustmord
- Paranoia Inducta
- Raison d'etre
- Randal Collier-Ford
- Sabled Sun
- Sui Generis Umbra
- Svartsinn
- Ugasanie
Kraj:
Szwecja / Sweden
Data powstania:
2003
Gatunek muzyczny:
dark ambient, drone, industrial ambient
WWW:
http://www.atriumcarceri.com/
Podróż z Atrium Carceri rozpoczyna “Cellblock”, wydany w 2003. Wyjątkowe efekty brzmienia wydawnictwa skupionego na atmosferze z krótkimi, zwięzłymi utworami i mocna opowieść sprawiają, że jest niezwykle dobrze przyjęty. W 2004 ukazuje się jego następca, “Seishinbyouin”. Kolejny album – “Kapnobatai” wydany jest w 2005. Umacnia mit Atrium Carceri, nawiązując silnie do “Seishinbyoin”. Nowy album – “Ptahil” ukazuje się w 2007. Podczas gdy poprzednie płyty koncentrują się na podobnej narracji, “Ptahil” rozpoczyna zupełnie nową, która zostanie powoli wpleciona w oś czasu na przyszłych krążkach.
Mity na kolejnych albumach stają się wyraźniejsze a kilka puzzli odnajduje swoje miejsce wraz ze zmianą percepcji przez artystę. W 2008 pojawia się “Souyuan”. Płyta podejmuje narracje po pierwszych wydawnictwach, następuje długa droga w dół poprzez psyche protagonistów, która prowadzi bliżej do dawnego domu, nigdy niekończącej się metropolii. “Phrenitis” pojawia się w 2009. Z odnowioną narracją, jest albumem o iluzji w oderwaniu do wojen, ludzkiego cierpienia i o tych, którzy szukają tych miejsc aby przejść na drugą stronę. Jest to pierwszy album, który porusza tak głębokie tematy eksplorując antyczne domy naszej odległej przeszłości i odwzorowuje swoje miejsca zainteresowania.
“Reliquiae” z 2012 rozpoczyna nowy rozdział, Simon Heath zakłada wtedy dark ambientową wytwórnię płytową Cryo Chamber. Wkrótce ukazuje się “Void” wraz z wydawnictwem Atrium Carceri & Eldar – “Sacrosanct”.
W 2013 ukazuje się “The Untold”, album prezentujący prawdę, do której poprzednie płyty prowadziły. Demiurg jest nieobecny, architekt nie był widziany od tysięcy lat od czasu wyprawy w otchłań. Album koncentruje się wokół ekspedycji w mroczną czeluść otchłani, rozległej dziury w centrum starożytnego Metropolis, w celu odkrycia co się wydarzyło.
2015 przynosi kolejne dwa albumy. “The Old City” to 15 utworowa ścieżka dźwiękowa skomponowana na potrzeby narracyjnej gry filozoficznej “The Old City”. Kojąca, klimatyczna muzyka, zniekształcone drony i marzycielska atmosfera, prowadzą słuchaczy przez cały album.
„Metropolis” - odcięty od iluzji, jest stworzony w całości w naszym antycznym domu. Mroczne niebo i gargantuiczne cytadele tworzą horyzont niekończącego się miasta, gdzie rządziliśmy kiedyś niczym bogowie, a które rozciąga się jak okiem sięgnąć. Przekraczając morze umarłych w poszukiwaniu promienia światła, który mógłby poprowadzić wyprawę w celu odkrycia prawdy o frakcji kontroli, co przydarzyło się dawno zapomnianym architektom i jak ponownie otworzyć portal powrotny do pełnej kolorów iluzji, nazywanej przez ignorantów domem. Ten 11 utworowy album Atrium Carceri łączy się z "The Untold" i rzuca więcej światła na to co dzieje się w świecie Atrium Carceri i "Metropolis" w szczególności. Industrial, mroczne, zniekształcone i obrazowe doświadczenie, niepodobne do niczego, z niesamowitą uwagą co do szczegółów i subtelnych podkładów, ten album wręcz błaga aby słuchać go wciąż od nowa.
Brzmienie Atrium Carceri jest zazwyczaj opisywane jako dark ambient i industrial ambient. Podobne do takich projektów jak Lull i Lustmord, Atrium Carceri wykorzystuje syntezatory, efekty dźwiękowe, nagrania otoczenia, pianino i inne instrumenty w celu stworzenia “wolnych rytmów, gorzkich melodii i skomplikowanych tekstur” zasadniczo opierających się na tematach dotyczących pustki, osamotnienia (w szczególności stanu odosobnienia) i rozkładu środowiska.
Atrium Carceri jest chwalony przez krytyków muzycznych i dobrze przyjęty przez oddaną publikę za głębię atmosfery.
Jego muzyka jest wykorzystywana w różny sposób w Hollywood, w takich filmach jak “Deliver us from Evil”, filmach krótkometrażowych, dokumentach i grach wideo.
Szwecja / Sweden
Data powstania:
2003
Gatunek muzyczny:
dark ambient, drone, industrial ambient
WWW:
http://www.atriumcarceri.com/
Skład zespołu:
Simon HeathBiografia:
Atrium Carceri jest szwedzkim projektem muzycznym, który stworzył Simon Heath. Albumy Atrium Carceri zawierają filmowe motywy, przez co ich brzmienie jest jeszcze bardziej przejmujące. Idealne ścieżki dźwiękowe do nieopowiedzianych horrorów.Podróż z Atrium Carceri rozpoczyna “Cellblock”, wydany w 2003. Wyjątkowe efekty brzmienia wydawnictwa skupionego na atmosferze z krótkimi, zwięzłymi utworami i mocna opowieść sprawiają, że jest niezwykle dobrze przyjęty. W 2004 ukazuje się jego następca, “Seishinbyouin”. Kolejny album – “Kapnobatai” wydany jest w 2005. Umacnia mit Atrium Carceri, nawiązując silnie do “Seishinbyoin”. Nowy album – “Ptahil” ukazuje się w 2007. Podczas gdy poprzednie płyty koncentrują się na podobnej narracji, “Ptahil” rozpoczyna zupełnie nową, która zostanie powoli wpleciona w oś czasu na przyszłych krążkach.
Mity na kolejnych albumach stają się wyraźniejsze a kilka puzzli odnajduje swoje miejsce wraz ze zmianą percepcji przez artystę. W 2008 pojawia się “Souyuan”. Płyta podejmuje narracje po pierwszych wydawnictwach, następuje długa droga w dół poprzez psyche protagonistów, która prowadzi bliżej do dawnego domu, nigdy niekończącej się metropolii. “Phrenitis” pojawia się w 2009. Z odnowioną narracją, jest albumem o iluzji w oderwaniu do wojen, ludzkiego cierpienia i o tych, którzy szukają tych miejsc aby przejść na drugą stronę. Jest to pierwszy album, który porusza tak głębokie tematy eksplorując antyczne domy naszej odległej przeszłości i odwzorowuje swoje miejsca zainteresowania.
“Reliquiae” z 2012 rozpoczyna nowy rozdział, Simon Heath zakłada wtedy dark ambientową wytwórnię płytową Cryo Chamber. Wkrótce ukazuje się “Void” wraz z wydawnictwem Atrium Carceri & Eldar – “Sacrosanct”.
W 2013 ukazuje się “The Untold”, album prezentujący prawdę, do której poprzednie płyty prowadziły. Demiurg jest nieobecny, architekt nie był widziany od tysięcy lat od czasu wyprawy w otchłań. Album koncentruje się wokół ekspedycji w mroczną czeluść otchłani, rozległej dziury w centrum starożytnego Metropolis, w celu odkrycia co się wydarzyło.
2015 przynosi kolejne dwa albumy. “The Old City” to 15 utworowa ścieżka dźwiękowa skomponowana na potrzeby narracyjnej gry filozoficznej “The Old City”. Kojąca, klimatyczna muzyka, zniekształcone drony i marzycielska atmosfera, prowadzą słuchaczy przez cały album.
„Metropolis” - odcięty od iluzji, jest stworzony w całości w naszym antycznym domu. Mroczne niebo i gargantuiczne cytadele tworzą horyzont niekończącego się miasta, gdzie rządziliśmy kiedyś niczym bogowie, a które rozciąga się jak okiem sięgnąć. Przekraczając morze umarłych w poszukiwaniu promienia światła, który mógłby poprowadzić wyprawę w celu odkrycia prawdy o frakcji kontroli, co przydarzyło się dawno zapomnianym architektom i jak ponownie otworzyć portal powrotny do pełnej kolorów iluzji, nazywanej przez ignorantów domem. Ten 11 utworowy album Atrium Carceri łączy się z "The Untold" i rzuca więcej światła na to co dzieje się w świecie Atrium Carceri i "Metropolis" w szczególności. Industrial, mroczne, zniekształcone i obrazowe doświadczenie, niepodobne do niczego, z niesamowitą uwagą co do szczegółów i subtelnych podkładów, ten album wręcz błaga aby słuchać go wciąż od nowa.
Brzmienie Atrium Carceri jest zazwyczaj opisywane jako dark ambient i industrial ambient. Podobne do takich projektów jak Lull i Lustmord, Atrium Carceri wykorzystuje syntezatory, efekty dźwiękowe, nagrania otoczenia, pianino i inne instrumenty w celu stworzenia “wolnych rytmów, gorzkich melodii i skomplikowanych tekstur” zasadniczo opierających się na tematach dotyczących pustki, osamotnienia (w szczególności stanu odosobnienia) i rozkładu środowiska.
Atrium Carceri jest chwalony przez krytyków muzycznych i dobrze przyjęty przez oddaną publikę za głębię atmosfery.
Jego muzyka jest wykorzystywana w różny sposób w Hollywood, w takich filmach jak “Deliver us from Evil”, filmach krótkometrażowych, dokumentach i grach wideo.