Controlled Collapse - Things Come To Pass
Czytano: 8355 razy
85%
Wykonawca:
Galerie:
- Castle Party 2017 - 2017-07-21 (Festiwale)
- Castle Party 2014 - 2014-07-22 (Festiwale)
- Wave Gotik Treffen 2013 - 2013-05-22 (Festiwale)
- Controlled Collapse + Reactor7x - 2013-04-29 (Koncerty)
- Controlled Collapse + Deathcamp Project + Synchropath - 2012-05-02 (Koncerty)
- Controlled Collapse + Deathcamp Project - 2012-05-01 (Koncerty)
- Controlled Collapse + Egoist - 2012-04-23 (Koncerty)
- Controlled Collapse + Reactor7x - 2012-04-15 (Koncerty)
- Controlled Collapse + Deathcamp Project - 2012-04-04 (Koncerty)
- Castle Party 2011 - 2011-07-27 (Festiwale)
- Combichrist + Controlled Collapse - 2008-07-22 (Koncerty)
- Combichrist + Reaper + Kloq + Controlled Collapse - 2007-03-25 (Koncerty)
- Gothic Festival #3 - 2006-11-05 (Festiwale)
- FakOff Festival 2005 - 2005-10-10 (Festiwale)
- Black Flames Festival 2005 - 2005-10-10 (Festiwale)
Katalog płyt:
- Controlled Collapse - Nothing Personal MCD
- Controlled Collapse - Post-Traumatic Stress Disorder CD
- Controlled Collapse - Lust MCD
- Controlled Collapse - Ruins After Babel EP
- Controlled Collapse - Babel CD
- Controlled Collapse - Dzień Sądu MCD
- Controlled Collapse - Distorted Dreams MCD
- Controlled Collapse - Things Come To Pass 13 x File, MP3, Album
- Controlled Collapse - Past And Present 5 x File, Single, MP3
- Controlled Collapse - Injection
- Controlled Collapse - Injection Format
- Controlled Collapse - Untitled Promo
- Controlled Collapse - Humanization Demo
- Controlled Collapse - D3mo
- Controlled Collapse - Monster Tour - 2012-01-19
- CLAN OF XYMOX + DEATHCAMP PROJECT + CONTROLLED COLLAPSE - 12.XI.2011 (sobota) - Łódź - 2011-11-09
- CLAN OF XYMOX + DEATHCAMP PROJECT + CONTROLLED COLLAPSE - 12.XI.2011 (sobota) - Łódź - 2011-10-07
- 28.11.09 - Controlled Collapse - Jazzga - Łódź - 2009-10-21
- ELECTROFOBIA - Kr-lik (Controlled Collapse) Djs set - 5 Maj Poznań - 2007-05-12
- COMBICHRIST, Reaper, Controlled Collapse - Kraków 24/3/2007 - 2007-03-31
Rodzima scena dark independent rozwija się nader wzorowo, bujnie kwitnie nowymi projektami, swym poziomem dorównuje, a nawet przekracza muzyczne normy nieformalnie określone przez jej zachodnich klasyków. Wyliczając formacje, które do owego stanu rzeczy się przyczyniły, nie sposób pominąć Controlled Collapse - projektu łódzkiego muzyka, Wojciecha 'kr-lika' Króla, datującego swe powstanie na 2003 rok. Swoim poprzednim albumem, "Injection", grupa niezaprzeczalnie ustaliła nowy poziom standardów brzmieniowych, w swojej klasie podnosząc muzyczną poprzeczkę nieprzyzwoicie wysoko. Najnowsze wydawnictwo CC, "Things Come To Pass", założenie to potwierdza i podtrzymuje, stanowiąc jednocześnie pewne odejście od stylistyki obranej na "Injection" - ot, granie nieco ugrzecznione, oswojone, acz pewnej dozy wyważonej agresji niepozbawione. Ujmujące linie melodyczne wzbogacone wyrazistymi, przenikającymi beatami oraz niebanalną warstwą liryczną składają się na wzorową całość, której nieznajomość wręcz na grzech zakrawa.
Niemal standardowo album rozpoczyna intro, "Some people...", w pigułce prezentujące dźwiękowe bogactwo zawartości płyty. Tuż po wstępie rozlegają się pierwsze takty elektryzującego "Prisoner", wstępnie ukazującego nowe, dojrzalsze brzmienie CC, acz z inklinacjami w stronę grania bardziej agresywnego, właściwego poprzedniemu wydawnictwu grupy. Podobne zresztą konwencje pojawiając się w kolejnych utworach - wielce stymulującym "The Same" czy charakteryzującym się znaczną dynamiką "Scream and Shout" - dodatkowo urozmaiconymi akcentami gitarowymi. Za sprawą "Halloween" do umysłu słuchacza zakrada się chwilowy niepokój, spowodowany finezyjnym połączeniem rozedrganego beatu z na pozór niewinnie brzmiącymi wstawkami klawiszowymi. Owo swoiste wrażenie niepokoju kontynuowane jest przez tytułowe "Things Come to Pass" - utworu będącego niezwykle udaną muzyczna manifestacją na temat alarmująco szybko upływającego czasu. Zarówno "Addiction", jak "Without Me" przynoszą swego rodzaju odprężenie, zrywając z atmosferą subtelnej trwogi, stawiając na aktywizację, pobudzenie zmysłów swoimi wybitnie współbrzmiącymi zestawieniami dźwięków. Czym jeszcze zjedna sobie słuchacza najnowszy album CC? Naturalnie zabraknąć nie mogło utworów instrumentalnych, jak "The Pain", które bez wątpienia stwarzają dogodną możliwość pełnego absorbowania muzyki, jej całkowicie sensualnego doświadczania, urzekając swoim kunsztem kompozycyjnym przy okazji. W miarę upływu czasu, dosięga słuchacza świadomość, iż dźwiękowa strawa dla zmysłów nieubłaganie i nieprzejednanie dobiega końca; ostateczne zamknięcie drugiego pełnoprawnego rozdziału w karierze CC zamyka "Have You Ever..."; mam szczerą nadzieję, że Wojciech wkrótce napisze owego rozdziału muzyczną kontynuację lub przynajmniej stworzy jego godnego następcę.
Niezaprzeczalnie upływ czasu może zatrważać, nawet przyprawiać o zawroty głowy, jednakże w wypadku "Things Come To Pass" czas zdecydowanie zadziałał na korzyść twórcy wspomnianego albumu, przyczyniając się do zapoczątkowania procesu pewnej muzycznej ewolucji, w której agresja zostaje umiejętnie okiełznana i równoważy się z graniem skłaniającym się w stronę brzmienia łagodniejszego. Swoim nowym albumem CC zrywa ze sztampową fuzją dźwięków wysoce przesterowanych, do której przyzwyczaiły nas inne projekty, racząc słuchacza akuratnymi kompozycjami, umiejętnie łączącymi w sobie wszystkie niezbędne elementy właściwe gatunkom z kręgu dark electro oraz industrial. Wszystkich zainteresowanych zapoznaniem się z najnowszym wydawnictwem projektu Wojciecha Króla z pewnością ucieszy fakt, iż album dostępny jest w podstawowej wersji za darmo na oficjalnej stronie CC: www.controlled-collapse.com/media/ Wersja rozszerzona zaś wzbogacona jest dodatkowym krążkiem z remiksami poszczególnych utworów CC, za które odpowiedzialni są m.in. Dismantled, Wieloryb, SKON czy TomTylor; dostępna do nabycia za pośrednictwem internetowego sklepu zespołu: www.controlled-collapse.com/store/
Tracklista:
01. Some People...
02. Prisoner
03. The Same
04. Scream And Shout
05. Halloween
06. Things Come To Pass (Album Version)
07 Addiction
08 Without Me
09 This Nightmare
10 Too Long
11 The Pain
12 The End
13 Have You Ever...
Inne artykuły:
Niemal standardowo album rozpoczyna intro, "Some people...", w pigułce prezentujące dźwiękowe bogactwo zawartości płyty. Tuż po wstępie rozlegają się pierwsze takty elektryzującego "Prisoner", wstępnie ukazującego nowe, dojrzalsze brzmienie CC, acz z inklinacjami w stronę grania bardziej agresywnego, właściwego poprzedniemu wydawnictwu grupy. Podobne zresztą konwencje pojawiając się w kolejnych utworach - wielce stymulującym "The Same" czy charakteryzującym się znaczną dynamiką "Scream and Shout" - dodatkowo urozmaiconymi akcentami gitarowymi. Za sprawą "Halloween" do umysłu słuchacza zakrada się chwilowy niepokój, spowodowany finezyjnym połączeniem rozedrganego beatu z na pozór niewinnie brzmiącymi wstawkami klawiszowymi. Owo swoiste wrażenie niepokoju kontynuowane jest przez tytułowe "Things Come to Pass" - utworu będącego niezwykle udaną muzyczna manifestacją na temat alarmująco szybko upływającego czasu. Zarówno "Addiction", jak "Without Me" przynoszą swego rodzaju odprężenie, zrywając z atmosferą subtelnej trwogi, stawiając na aktywizację, pobudzenie zmysłów swoimi wybitnie współbrzmiącymi zestawieniami dźwięków. Czym jeszcze zjedna sobie słuchacza najnowszy album CC? Naturalnie zabraknąć nie mogło utworów instrumentalnych, jak "The Pain", które bez wątpienia stwarzają dogodną możliwość pełnego absorbowania muzyki, jej całkowicie sensualnego doświadczania, urzekając swoim kunsztem kompozycyjnym przy okazji. W miarę upływu czasu, dosięga słuchacza świadomość, iż dźwiękowa strawa dla zmysłów nieubłaganie i nieprzejednanie dobiega końca; ostateczne zamknięcie drugiego pełnoprawnego rozdziału w karierze CC zamyka "Have You Ever..."; mam szczerą nadzieję, że Wojciech wkrótce napisze owego rozdziału muzyczną kontynuację lub przynajmniej stworzy jego godnego następcę.
Niezaprzeczalnie upływ czasu może zatrważać, nawet przyprawiać o zawroty głowy, jednakże w wypadku "Things Come To Pass" czas zdecydowanie zadziałał na korzyść twórcy wspomnianego albumu, przyczyniając się do zapoczątkowania procesu pewnej muzycznej ewolucji, w której agresja zostaje umiejętnie okiełznana i równoważy się z graniem skłaniającym się w stronę brzmienia łagodniejszego. Swoim nowym albumem CC zrywa ze sztampową fuzją dźwięków wysoce przesterowanych, do której przyzwyczaiły nas inne projekty, racząc słuchacza akuratnymi kompozycjami, umiejętnie łączącymi w sobie wszystkie niezbędne elementy właściwe gatunkom z kręgu dark electro oraz industrial. Wszystkich zainteresowanych zapoznaniem się z najnowszym wydawnictwem projektu Wojciecha Króla z pewnością ucieszy fakt, iż album dostępny jest w podstawowej wersji za darmo na oficjalnej stronie CC: www.controlled-collapse.com/media/ Wersja rozszerzona zaś wzbogacona jest dodatkowym krążkiem z remiksami poszczególnych utworów CC, za które odpowiedzialni są m.in. Dismantled, Wieloryb, SKON czy TomTylor; dostępna do nabycia za pośrednictwem internetowego sklepu zespołu: www.controlled-collapse.com/store/
Tracklista:
01. Some People...
02. Prisoner
03. The Same
04. Scream And Shout
05. Halloween
06. Things Come To Pass (Album Version)
07 Addiction
08 Without Me
09 This Nightmare
10 Too Long
11 The Pain
12 The End
13 Have You Ever...
Inne artykuły:
- Castle Party 2017 - 2017-07-23 (Relacje)
- Castle Party 2014 - 2014-07-24 (Relacje)
- Controlled Collapse - Babel - 2013-07-30 (Recenzje muzyki)
- W pigułce... parę pytań do Controlled Collapse - 2013-05-10 (Wywiady)
- Controlled Collapse + Deathcamp Project + Synchropath - 2012-08-19 (Relacje)
- Controlled Collapse + Deathcamp Project - 2012-04-19 (Relacje)
- Castle Party 2011 - 2012-02-18 (Relacje)
- Controlled Collapse - Distorted Dreams - 2012-02-11 (Recenzje muzyki)
- CLICKS live! - 2011-07-04 (Relacje)
- Controlled Collapse - Injection - 2007-08-06 (Recenzje muzyki)