AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
Funker Vogt
Dyskografia:

Zobacz zdjęcia:

Podobni wykonawcy:

Funker Vogt
Funker Vogt

Funker Vogt
logo Funker Vogt



Kraj:
Niemcy / Germany

Data powstania:
1995

Gatunek muzyczny:
ebm, industrial

WWW:
http://www.funker-vogt.com
https://web.facebook.com/officialfunkervogt/

Skład zespołu:

Chris L.
René Dornbusch
Gerrit Thomas


Biografia:

Kiedy Funker Vogt został założony w 1995, przez Gerrita Thomas'a i Jensa Kästel'a, nikt nie był w stanie przewidzieć, że w ciągu roku, stanie się jednym z wiodących elektro-zespołów naszych czasów. Pierwotnie był to kolejny z wielu projektów muzycznych Gerrita Thomasa, lecz błyskawicznie podbił świat i stał się jego głównym zajęciem.

Osoba która nadała zespołowi nazwę Funker Vogt to przyjacielem, który służył jako operator/nawigator w niemieckiej armii w tamtym czasie. Ten wybór nazwy opisuje i definiuje motyw przewodni projektu: niemiecka armia - wojsko - wojna.

Obowiązki/role każdego członka zespołu były wyraźnie zdefiniowane: Gerrit Thomas komponuje muzykę, Jens Kästel jest wokalistą. Większość tekstów jest pisana przez Kaia Schmidta, z okazyjnym wkładem Jensa i Gerrita. W trakcie koncertów Jens i Gerrit są wspomagani przez dwóch gości: dokładnie przez Björna Böttchera (klawisze) i Thomasa Kroll (gitara). Przez trzy lata Kai Schmidt był menadżerem zespołu, zanim nie oddał te funkcji Repomanagement'owi (KS/BB).

Od 1996 Funker Vogt wydał 4 albumy, 4 EP, 5 singli, 1 remix CD i 1 film. W grudniu 2001 trzy pierwsze albumy i dodatkowe utwory zostały wydane za pomocą wytwórni Reporecords. FV udało się dotrzeć na szczyt niemieckiej i międzynarodowej sceny elektro bardzo szybko i od tamtego czasu pozostał na szczycie list przebojów. Przyjmowani byli z wielkim entuzjazmem w takich miejscach jak: Hiszpania, Portugalia, Rosja, Polska, Dania, Francja, Belgia, Holanda, Włochy, Afryka Południowa, Izrael, Ameryka Południowa i Anglia… FV zapracował sobie również na dobrą reputację w Stanach Zjednoczonych, gdzie wydawaniem jego muzyki zajmuje się Metropolis Records.

Obok kreatywności, to niepowstrzymana energia koncertów na żywo jest najbardziej charakterystyczna dla zespołu. Jakość nagrań była poddawana ciągłym ulepszeniom wraz ze wzrostem liczby członków zespołu. Funker Vogt przetwarza obraz, muzykę, słowa i występy na scenie w niezwykły nastrój. Główną cechą koncertów Funker Vogt jest żołnierski wygląd zespołu. Krytycy opisują to doświadczenie niczym prezentację wojny na scenie.

Ten wizerunek, umyślnie wybrany przez Funker Vogt, z jednej strony prowokujący, przez co moze być niezrozumiały przy powierzchownym spojrzeniu. Z druiej strony, kontrowersyjny wizerunek powoduje głęboko zakorzenione skojarzenia i wytwarza silną i spójną więź pomiedzy fanami zespołu. Ten wizerunek łączy wygląd zespołu i zawartość piosenek. W połączeniu, te dwa elementy wykluczają jakiekolwiek niezrozumienie, ponieważ istnieje widoczna ironią pomiedzy prezentowanym drastycznym militaryzmem, który jest ośmieszany w trakcie koncertów, a kryjącym się za nim przesłaniem. Te przeciwności akcentują i wzmacniają formę tekstu.

Wojna i społeczna niesprawiedliwość stały się głównymi tematami w ciągu ostatnich lat. Osiągnęły one najwyższy stopień ekspresji na wcześniejszym wydawnictwie Funker Vogt: Execution Tracks, i w klipie promującym ten krążek. Dźwięk i obraz prezentują groteskowe zbrodnie i tragedie wojny, najlepiej w takich piosenkach jak Civil War i Tragic Hero. Postawa zespołu jest niedwuznacznie widoczna w Fortunes of War i jego chórkach. Wojna pojawia się wielokrotnie jako temat na kolejnym wydawnictwie, Maschine Zeit, lecz bardziej aluzyjnie - jako tło dla specyficznych idei, gdzie zmiana stylu muzycznego sekunduje ewolucji pojęć.

Pomimo iż pierwszy album Funker Vogt, Thanks for Nothing, został wyprodukowany przy użyciu bardzo prostych środków, muzycy porwali się na bardziej skomplikowane formy dźwiękowe przy kolejnych albumach, zmieniając ustandardyzowane struktury i wzbogacając ich różnorodność. Zespół obracał się w wymiarze eksperymentalnym, jednocześnie korzystając skromnie z wpływów popowych. Jego ostatni album zawiera więcej chwytnych, dosadnych elementów popowych, w konsekwencji czego okazał się sukcesem na alternatywnej scenie elektro.