Skinny Puppy
Dyskografia:
Zobacz zdjęcia:
Podobni wykonawcy:
- 2016 - Weapon (reissue) LP
- 2013 - Weapon CD
- 2013 - Weapon CD Digipak
- 2013 - The Greater Wrong of the Right Limited LP Vinyl
- 2012 - Live [Bootlegged, Broke and in Solvent Seas] Limited 2LP Vinyl
- 2011 - Handover CD
- 2007 - Mythmaker CD
- 2007 - Back & Forth Vol 7 CD Ltd.
- 2007 - Politikil MCD
- 2006 - Bites CD
- 2006 - Brap (German 2006 Edition) 2CD
- 2006 - Cleanse Fold & Manipulate CD
- 2006 - Mind: The Perpetual Intercourse CD
- 2006 - Remission CD
- 2006 - 12 Inch Anthology CD
- 2006 - Ain't It Dead Yet? CD
- 2006 - Last Rights CD
- 2006 - Too Dark Park CD
- 2005 - The Greater Wrong Of The Right (Live) 2DVD
- 2004 - The Greater Wrong Of The Right
- 2003 - Back And Forth 06Six CD Comp lTD.
- 2002 - Ain't It Dead Yet DVD
- 2002 - Puppy Gristle CD Ltd.
- 2001 - Video Collection DVD
- 2001 - Doomsday / Back & Forth Vol. 5 CD
- 2001 - B Sides Collect
- 2001 - Back & Forth Series 2
- 2001 - The Singles Collect
- 2001 - Rabies CD
- 2001 - Remission Mini Album CD
- 2001 - Ain't It Dead Yet
- 1998 - Remix Dys Temper
- 1998 - Selections From The Album: ReMix Dys Temper Vinyl 12'' Promo
- 1998 - Skinned CD
- 1997 - VIVISectVI CD
- 1996 - Brap (Original 1996 Edition) 2CD
- 1996 - The Process CD
- 1996 - Brap Re-Release 2CD
- 1996 - Candle MCD Promo
- 1993 - Chainsaw EP
- 1992 - Tin Omen (Twelve Inch Remixes) MCD
- 1992 - Inquisition MCD
- 1991 - Censor MCD
- 1991 - Spasmolytic MCD
- 1991 - Testure MCD
- 1990 - Worlock MCD
- 1990 - Tormentor MCD
- 1990 - Dig It Maxi-Single
- 1987 - Stairs And Flowers Single
- 1987 - Remission & Bites CD Comp
- 1987 - Addiction Single
- 1987 - Bites And Remission CD
- 0000 - Live [Bootlegged, Broke and in Solvent Seas] CD
Zobacz zdjęcia:
- M'era Luna 2010 - 2010-08-09 (Festiwale)
- Amphi Festival 2010 - 2010-07-27 (Festiwale)
- M'era Luna 2007 - 2007-08-09 (Festiwale)
- M'era Luna 2005 - 2005-10-15 (Festiwale)
Podobni wykonawcy:
- Die Krupps
- Einstürzende Neubauten
- Front 242
- Front Line Assembly
- Halo in Reverse
- Haujobb
- KMFDM
- Laibach
- Leaether Strip
- Ministry
- Mortiis
- My Life With The Thrill Kill Kult
- Nine Inch Nails
- ohGr
- Pigface
- Portion Control
- Projekt LR
- Velvet Acid Christ
- X Marks The Pedwalk
Kraj:
Kanada / Canada
Data powstania:
1982
Gatunek muzyczny:
industrial
WWW:
http://www.skinnypuppy.com
https://web.facebook.com/OfficialSkinnyPuppy/
cEvin Key
Dwayne R. Goettel
Byli członkowie:
Wilhelm Schroeder (Bill Leeb)
Mark Walk
Justin Bennett
Początkowo projekt składał się z dwóch osób - cEvin Key (Kevin Crompton) oraz Nivek Ogre (Kevin Ogilvie). Kaseta z debiutanckim materiałem "Back and Forth" została wysłana do lokalnej wytwórni Nettwerk, która postanowiła wydać ich debiutancką płytę „Remission”. Była to pierwsza pozycja w dyskografii zespołu, której lista na dzień dzisiejszy jest bardzo długa.
W 1985 roku do grupy dołączył klawiszowiec Bill Leeb (pseudonim Whilhelm Schroeder), ale później zastąpił go Dwayne Goettel, którego umiejętności miały znaczący wpływ na rozwój estetyki Skinny Puppy, jaka mieści się pomiędzy "złowrogimi", mrocznymi, tanecznymi dźwiękami, po fuzję elektroniki, industrialu oraz gotyckich sekwencji. Późniejsze wydawnictwa takie jak "Mind: The Perpetual Intercourse" (1986), "Cleanse" (1987), "Fold and Manipulate", czy "VIVIsectVI", zdecydowanie zaostrzyły styl kanadyjskiego trio. Zmiana miała też miejsce w tekstach - bezpośrednie teksty na stałe weszły do kanonu zainteresowań zespołu.
Bardziej niż ich rówieśnicy czy nowi pretendenci działający w elektronicznym środowisku, charyzmatyczny frontman/konceptualista Ogre i wcielone bóstwo elektroniki cEvin Key zawsze starali się docierać swoją twórczością do głębszej świadomości odbiorcy. 14-sty album Skinny Puppy - "Handover" dotyka tematów nie tylko finansowych organizacji i rządów które pozwalają sobie ulegać bezmyślnej chciwości, to album który muzycznie, dźwiękowo opisuje polityczną niemoc, która sprawia że ludzie są coraz bardziej zrezygnowani i biernie poddający się zaistniałym sytuacjom.
W swoim typowym stylu Puppy z nowym albumem ciągle idzie do przodu przy jednoczesnym zachowaniu dźwiękowego odkrycia, które to jako cecha charakterystyczna tego projektu obecna jest w ich karierze niezmiennie od 26 lat. Wspomagani przez wieloletnich współpracowników Ken’a ‘HIWATT’ Marshall’a i Walk Mark’a, Ogre i Key wydają album który odzwierciedla dzisiejsze kulturalne zagubienie i niepewność.
Przez prawie trzy dekady swojego istnienia, zespół Skinny Puppy utwierdził swoją pozycję jako przełomowego i innowacyjnego głosu w świecie muzyki elektronicznej. Muzycy są nieustraszeni zarówno jeśli chodzi o eksperymenty muzyczne, jak i wyrażanie własnego stanowiska w bieżących kwestiach naszych czasów, czego dowodem jest wydawnictwo "Weapon". "Weapon" stanowi komentarz w temacie na jaki wskazuje sam tytuł, a dokładniej do równoczesnej gloryfikacji kultury broni, a oprócz tego horroru i zniszczenia, jakie może dana broń szerzyć. Biorąc to pod uwagę, popowe brzmienie otwierającego album "Wornin'", wsparte przez przekonujący kontrapunkt jaki stanowią wokale i teksty, odzwierciedla homogenizację naszych mediów, stosowanych jako instrument śmierci w samym centrum rozrywki.
Kanada / Canada
Data powstania:
1982
Gatunek muzyczny:
industrial
WWW:
http://www.skinnypuppy.com
https://web.facebook.com/OfficialSkinnyPuppy/
Skład zespołu:
Nivek OgrecEvin Key
Dwayne R. Goettel
Byli członkowie:
Wilhelm Schroeder (Bill Leeb)
Mark Walk
Justin Bennett
Biografia:
Pośród pionierów awangardowej sztuki tworzonej przez artystów takich jak Throbbing Gristle, Cabaret Voltaire, czy Suicide, w 1982 w Vancouver powstaje grupa, której miejsce w czołówce awangardy staje się znaczące. Mowa tu o Skinny Puppy.Początkowo projekt składał się z dwóch osób - cEvin Key (Kevin Crompton) oraz Nivek Ogre (Kevin Ogilvie). Kaseta z debiutanckim materiałem "Back and Forth" została wysłana do lokalnej wytwórni Nettwerk, która postanowiła wydać ich debiutancką płytę „Remission”. Była to pierwsza pozycja w dyskografii zespołu, której lista na dzień dzisiejszy jest bardzo długa.
W 1985 roku do grupy dołączył klawiszowiec Bill Leeb (pseudonim Whilhelm Schroeder), ale później zastąpił go Dwayne Goettel, którego umiejętności miały znaczący wpływ na rozwój estetyki Skinny Puppy, jaka mieści się pomiędzy "złowrogimi", mrocznymi, tanecznymi dźwiękami, po fuzję elektroniki, industrialu oraz gotyckich sekwencji. Późniejsze wydawnictwa takie jak "Mind: The Perpetual Intercourse" (1986), "Cleanse" (1987), "Fold and Manipulate", czy "VIVIsectVI", zdecydowanie zaostrzyły styl kanadyjskiego trio. Zmiana miała też miejsce w tekstach - bezpośrednie teksty na stałe weszły do kanonu zainteresowań zespołu.
Bardziej niż ich rówieśnicy czy nowi pretendenci działający w elektronicznym środowisku, charyzmatyczny frontman/konceptualista Ogre i wcielone bóstwo elektroniki cEvin Key zawsze starali się docierać swoją twórczością do głębszej świadomości odbiorcy. 14-sty album Skinny Puppy - "Handover" dotyka tematów nie tylko finansowych organizacji i rządów które pozwalają sobie ulegać bezmyślnej chciwości, to album który muzycznie, dźwiękowo opisuje polityczną niemoc, która sprawia że ludzie są coraz bardziej zrezygnowani i biernie poddający się zaistniałym sytuacjom.
W swoim typowym stylu Puppy z nowym albumem ciągle idzie do przodu przy jednoczesnym zachowaniu dźwiękowego odkrycia, które to jako cecha charakterystyczna tego projektu obecna jest w ich karierze niezmiennie od 26 lat. Wspomagani przez wieloletnich współpracowników Ken’a ‘HIWATT’ Marshall’a i Walk Mark’a, Ogre i Key wydają album który odzwierciedla dzisiejsze kulturalne zagubienie i niepewność.
Przez prawie trzy dekady swojego istnienia, zespół Skinny Puppy utwierdził swoją pozycję jako przełomowego i innowacyjnego głosu w świecie muzyki elektronicznej. Muzycy są nieustraszeni zarówno jeśli chodzi o eksperymenty muzyczne, jak i wyrażanie własnego stanowiska w bieżących kwestiach naszych czasów, czego dowodem jest wydawnictwo "Weapon". "Weapon" stanowi komentarz w temacie na jaki wskazuje sam tytuł, a dokładniej do równoczesnej gloryfikacji kultury broni, a oprócz tego horroru i zniszczenia, jakie może dana broń szerzyć. Biorąc to pod uwagę, popowe brzmienie otwierającego album "Wornin'", wsparte przez przekonujący kontrapunkt jaki stanowią wokale i teksty, odzwierciedla homogenizację naszych mediów, stosowanych jako instrument śmierci w samym centrum rozrywki.