AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
Aktualności AlterNation - Najnowsze aktualizacje

Die Krupps - Stahlwerkrequiem

2016-06-10 (Aktualności)

W 1981 pochodząca z Düsseldorfu grupa Die Krupps (Jürgen Engler, Bernward Malaka, Ralf Dörper) wydała swój kultowy album, który pozwolił stworzyć muzykom ich własny rozdział w historii: "Stahlwerksinfonie" to niespełna 30-minutowy muzyczny monolit, który tworzą metal, brzmienie gitar i współgrający z krzykami saksofon, wespół z monotoniczną linią basu i stoickim bitem. "Stahlwerksinfonie" stał się światową sensacją, zalążkiem EBM'u i industrialnego rocka. A głównodowodzący Die Krupps, Jürgen Engler nie był wtedy jeszcze zaznajomiony z dokonaniami swoich poprzedników.
35 lat później, ukazuje się nowa wersja: "Stahlwerkrequiem", nagrana wespół z bratnimi duszami Engler'a, którymi są Mani Neumeier (Guru Guru), Jean-Hervé Peron i Zappi Diermaier (Faust), Pyrolator (Der Plan) i pochodzący ze Stanów post-rockowy muzyk Scott Telles.

Me the Tiger - S/T

2016-06-10 (Aktualności)

Me The Tiger postanowili udostępnić ponownie swój debiut. Choć jest to pierwsze wydawnictwo zespołu, zawiera wszystkie te elementy, które sprawiają, że Me The Tiger jest tak wyjątkową grupą. Podczas gdy muzycy pracują nad następcą "Vitriolic", fani mogą wypełnić lukę czasową oryginalnym debiutem "Me The Tiger". Historia zespołu Me The Tiger rozpoczęła się w momencie nagrywania albumu pod tym samym tytułem. Pierwsza stworzona piosenka, "Pocket Sized Edition Ending", pod wieloma względami uosabia to, jakim zespołem stał się Me The Tiger; energetyczne sekwencje, mocne akordy, wciągające rytmy i emocjonalny wokal. Lirycznie album jest wyrazem sprzeciwu dla dyskryminacji płciowej, ksenofobii, religijnego fanatyzmu i chciwego kapitalizmu. Oprócz tego teksty traktują o związkach, miłości i frustracji.

Philipp Münch - Elysium

2016-06-09 (Aktualności)

W mitologii elizjum to życie po śmierci, w błogosławionym i szczęśliwym miejscu wybranym przez bogów dla sprawiedliwych i bohaterów. Jeśli przyjrzymy się życiu jakie wiedziemy, zauważymy, że elizjum jest już na ziemi, ale dla niewielu. To miejsce, gdzie bardzo niewielki odsetek populacji spędza swój czas w uniesieniu, podczas gdy reszta z nas skazana jest na życie w ciągłej walce i konflikcie. Ta wyjątkowa definicja elizjum jest punktem wyjścia dla czwartego albumu solowego Philippa Münch'a - nawiedzonego przypomnienia w formie częściowo dystopijnego dzieła.

Podstawą tego wydawnictwa jest napięcie, jakie zaczyna się wraz z rytmicznymi utworami, a prowadzi do długiego kawałka dark ambient 'Fighting Back (long version)' i zawiera melodie bardziej zorientowane na bity. Duża różnorodność stylistycznych narzędzi została zastosowana aby wprowadzić w to dzieło bardziej szczegółowe podejście, od klimatycznych, obrazowych struktur i technoidalnych ścieżek elektro, aż po klasyczne industrialne brzmienie. Fascynująca podróż przez takie dźwięki jak chirurgicznie precyzyjne pętle, niepokojące ściany hałasu, zróżnicowaną elektroniczną perkusję i przetworzone wokale.

Date at Midnight - Songs to Fall and Forget

2016-06-09 (Aktualności)

5 lat po swoim pełnowymiarowym debiucie i pięciu latach intensywnej trasy jak i tworzenia nowego materiału, Date at Midnight powraca ze swoim nowym wydawnictwem, "Songs to Fall and Forget". 12 nowych utworów dodaje sporo dodatkowej melancholii wave mrocznemu brzmieniu zespołu, które jest inspirowane przez goth/postpunk, a które było niezwykle dobrze przyjęte i uznane przez publiczność podczas wielu występów na żywo w Europie. Date at Midnight powstali w 2007 w Rzymie, obecny skład stanowią Daniele De Angelis (wokal), Pasquale Vico (bas), Francesco Barone (gitara) i Francesco Mignogna (perkusja).

Displacer - Curse of the Black Vinyl

2016-06-08 (Aktualności)

'Curse of the Black Vinyl' to znakomita kontynuacja 'Curse of the Black Lotus' Displacer.
Trzy wyjątkowe utwory, w postaci 'Freefall', 'Unbreakable' i overdub mix 'I'll be Bach', prezentują możliwości wokalisty Teslee Snipes'a i Keefa Baker'a na basie. Co więcej, 'Curse of the Black Vinyl' przedstawia cztery remiksy w wykonaniu francuskiego artysty Hologram_, amerykańskiego muzyka breakbeat / abstract DJ Swamp, Jonah K(Amphorst) z Kanady, i legendarnego założyciela  Meat Beat Manifesto, Jacka Dangers'a. Oryginalne utwory Michaela Morton'a i remiksy są mistrzowsko wykonane, tworząc spójną całość - siedem niezwykłych słuchowych eksploracji pomiędzy takimi gatunkami jak breakbeat, electronica, trip hop, industrial, oraz brzmieniem syntezatorów jak i eterycznymi, zwiewnymi melodiami. Jednocześnie kojący i nawiedzony, ten album powinien być zwany błogosławieństwem a nie klątwą.

Weltschmerz - The Norwood Scale

2016-06-07 (Aktualności)

Jako podstawy dla swojego nowego przedsięwzięcia, Joost Gransjean użył uczucia melancholii wobec ludzkości, która nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału i poczucia tęsknoty za lepszym światem, który nigdy nie nadejdzie. Upadek ludzki i jego konsekwencje również stały się ważnym tematem projektu, którego pierwsze wydawnictwo zatytułowane jest 'The Norwood Scale', a jakie pochodzi z odpowiedniego zestawu obrazów, ukazujących różne etapy łysienia.

Weltschmerz w swym brzmieniu ukazuje moc i podstawowy rytm muzyki i siły która wychodzi poza język - powolne, poruszające i potężne w swoim minimalizmie dźwięki wraz z siłą ich przepływu. 'The Norwood Scale' zawiera dziesięć wysoce energetycznych utworów, których powtarzające się i zwięzłe bity i odpowiednio umiejscowione uderzenia towarzyszą hipnotycznym, ambientowym pejzażom noise. Pętle brzmienia odnoszą się do technoidalnych, eksperymentalnych i industrialnych korzeni, które generują nieodparty prąd, jaki aktywuje zarówno ciało jak i umysł.


Strony:
[< << 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 >> >]