AlterNation - magazyn o muzyce Electro, Industrial, EBM, Gothic, Darkwave i nie tylko
Aktualności AlterNation - Najnowsze aktualizacje

Hati - Metanous

2015-11-14 (Aktualności)

"Metanous" to trzeci z kolei lecz pierwszy premierowy, studyjny album sygnowany nazwą Hati wydany w barwach Zoharum. Po dwóch latach zespół powraca z nowym krążkiem będącym podsumowaniem okresu 2011-2012, w którym muzycy występowali jako trio: Rafał Iwański, Rafał Kołacki i Robert Darowski. W wypadku "Metanous" ciężar rytmicznych instrumentów perkusyjnych zostaje zbalansowany przez brzmienie didgeridoo, które stało się tutaj nie tyle dodatkiem, ale pełnoprawnym instrumentem. Jak zwykle słychać wiele innych instrumentów tworzących brzmienie Hati od samego początku istnienia zespołu. Brzmienie uzyskane w nowej interakcji jest bogate, struktury utworów z reguły rozbudowane, oparte często na dialogu charakterystycznej gongowej rytmiki z brzmieniem didgeridoo i kilku innych instrumentów, na których gra R. Darowski. Nie zabrakło też dronowych akustycznych eksploracji, równie istotnych w muzyce grupy. 
"Metanous" to przemiana (umysłu). W wypadku Hati w istocie to też zamknięcie pewnego okresu w działalności muzyków. Grupa już nigdy nie powróci w takiej konfiguracji. Ten album to zapis ciekawego okresu grupy, ujęty w siedmiu kompozycjach, zarejestrowanych na potrzeby niniejszego wydawnictwa. Za okładkę odpowiada Tomek Mirt, masteringiem zajął się Łukasz Miernik.
 

Echoes of Yul - The Healing

2015-11-14 (Aktualności)

Po dwóch albumach, splicie i doskonale przyjętej EP-ce 'Tether' Echoes of Yul powraca z trzecim regularnym krążkiem i własną wizją muzyki slow-motion. Ciężar i intensywność poprzednich wydawnictw ustępuje złożonej atmosferycznej podróży poprzez autorską koncepcję ścieżek dźwiękowych, krautrocka, dubu i minimal-rocka. Mniej dosłownie i bardziej abstrakcyjnie muzycznie to wciąż Echoes of Yul z charakterystycznymi dla niego elementami, ale eksplorujący nowe terytoria i nie powielający dotychczasowych pomysłów. Michał Śliwa nie próbuje poruszać się wytartymi, sprawdzonymi i bezpiecznymi ścieżkami, ale stworzył nowe, spójne dzieło w postaci 'The Healing'. Materiał został wyprodukowany przez Michała Śliwę. Mastering płyty wykonał James Plotkin (OLD, Khanate). Za okładkę odpowiadają Maciej Mehring i Michał Śliwa. Album został wydany w digipaku nakładem Zoharum.

Celldöd - Mekaniskt Gransland

2015-11-13 (Aktualności)

"Mekaniskt Gränsland" jest długogrającym debiutem pochodzącego ze Szwecji Celldöd. Celldöd to Anders Karlsson, który nie jest młodym producentem techno, ale doświadczonym muzykiem i fanatykiem EBM, członkiem takich grup jak The Pain Machinery i Bunkersex. "Mekaniskt Gränsland" to brudna, elektroniczna muzyka na parkiety taneczne, tworzona głównie  za pomocą instrumentalnej maszynerii, rozłożona na elementy pierwsze. Album powstawał podczas długich, wieczornych sesji, przy użyciu na wpół działającego sprzętu z przeszłości (analogowe syntezatory i automaty perkusyjne) jak również nowe, małe i niedrogie sprzęty. Celem Karlsson’a jest sprawienie aby Celldöd zachował surowość i ostrość w produkcji, dokładając do piękna i mocy swoje niedoskonałości. Pierwotnie album miał być kolekcją nieustępliwych, wybijanych trzasków EBM, w równej mierze mocnych i melodyjnych, ale konsekwentnie przeznaczonych na parkiet taneczny… jakkolwiek, Celldöd postanowił zgłębić również swoją ambientową i eksperymentalną stronę, co skutkuje tym, że "Mekaniskt Gränsland" jest bardziej złowieszczy i prowadzony w tempie opowiadanej historii, co jest niezwykłym osiągnięciem jak na krążek przeznaczony na parkiet taneczny. Celldöd: "Pomimo tego, że istniejesz w mechanicznym zmierzchu, musisz próbować iść naprzód. Zawsze. Nie możesz stać w miejscu. Samo życie nie wystarczy. Zrób to co konieczne. Gdyż jeśli się zatrzymasz - utoniesz."

Hearts Of Black Science - Signal

2015-11-13 (Aktualności)

Niezwykły szwedzki duet Hearts Of Black Science, po wcześniejszym wydaniu dwóch albumów, z których każdy zebrał pozytywne recenzje na całym świecie, "The Ghost You Left Behind" w 2007 i "The Star In The Lake" z 2009, wydaje wreszcie swój długo oczekiwany trzeci krążek. Na "Signal" zespół kontynuuje rozwój swoich mrocznych i nastrojowych elektronicznych pejzaży dźwiękowych wraz z muzyką dark pop. Wszystkiego dopełnia oszałamiająca produkcja. Wyobraźcie sobie wyjątkową mieszankę The Cure, Editors, Depeche Mode i M83. Jest to z pewnością jedna z najmocniejszych pozycji, która zostanie wydana w tym roku w Szwecji.
Limitowana edycja wersji 2CD - tylko 200 kopii podpisanych przez zespół.

Vromb - Chorégraphie

2015-11-12 (Aktualności)

Przez ponad dwadzieścia lat kanadyjski projekt Hugo Girarda znany jako Vromb z mistrzostwem przekładał mnóstwo różnych inspiracji w brzmienie. W celu realizacji swojego ostatniego dzieła, Girard drastycznie zmienił swoje podejście: zamiast wybrać nośny temat, postanowił przełożyć na dźwięki tony i głosy powstające w jego umyśle, scalić je a następnie przetworzyć na płytę, stając się choreografem tworzonych dźwięków, będących prawdziwymi muzycznymi bytami. 'Chorégraphie' prezentuje niewiarygodne zdolności Vromb w pracy z analogowym elektronicznym wyposażeniem, co oznacza, że w znacznej mierze manipulacje dźwiękiem tworzone są bezpośrednio przy użyciu maszynerii, komputer używany jest tylko jako wsparcie dla sekwencjonowania, montażu audio i dogrywaniu materiału. Bity podprogowo nasycone są przez trance, potężne pulsujące basy i powtarzające się tekstury sekwensera wzbogacone o surrealistyczne pejzaże ambient i drone, wraz z rozpoznawalnym wokalem Hugo Girard'a tworzą stabilny ale zmienny na wpół rytualny przepływ, który był, jest i będzie jednoznacznie kojarzony z muzycznym światem Vromb.

Digital Poodle - Work Terminal

2015-11-12 (Aktualności)

Jako pierwszy z serii reedycji na winylu Kanadyjskiej grupy z gatunku EBM, Digital Poodle, ukazuje się krążek "Work Terminal," elektroniczny przebój z tanecznych parkietów początku lat 90-tych, który brzmi jak najbardziej współcześnie w 2015. "Work Terminal" stał się lokalnym hitem EBM, znakiem rozpoznawczym klubowej sceny alternatywnej/EBM w Toronto, a nawet zaistniał na raczkującej wtedy scenie techno, dzięki czemu Digital Poodle był grany obok hitów Detroit Underground Resistance, Jeffa Mills'a, Kenny Larkin'a i Joey Beltram'a w 1992 podczas The Realm Of The Techno Gods Festival. Popularność Digital Poodle na scenie EBM zatacza coraz szersze kręgi, a ich dokonania zostają wydane na licencji takich wytwórni jak Hyperium w Niemczech, Metropolis w USA. Jednak ten wielki zabójczy przebój EBM, wypróbowany i przetestowany na parkietach tanecznych, jak dotąd nie doczekał się właściwej edycji na winylu, a teraz został wzbogacony o remiksy w wykonaniu Opal Tapes’ O/H i Ghostly’s Solvent. Wersja 12" zawiera również rzadki kawałek z kasety wydanej w 1991, który jest bardziej dźwięczny i złowieszczy niż oryginał. Oprócz gęstej, szaleńczej wersji techno od O/H, Solvent wprowadza redukcję syntezatorów do minimum, a "Revision! vol.1" oferuje zróżnicowaną mieszankę parkietowych hitów dla nowoczesnej sceny industrial-techno.


Strony:
[< << 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 >> >]